The Flying Dutch Homepage
Forum Homepage Forum Homepage > Algemeen > Off-Topic
  Actieve onderwerpen Actieve onderwerpen
  FAQ FAQ  Doorzoek dit forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

SGA

Reageren Reageren Pagina  123 10>
Schrijver
Bericht
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
eva surga Bekijk dropdown
Lieutenant JG
Lieutenant JG

Lid geworden: 15 februari 2004
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
  Quote eva surga Quote  ReagerenBeantwoord bullet Onderwerp: SGA
    Geplaatst op: 06 oktober 2008 om 22:44
rustig maar mensen, ik plaats nu een normaal, gewoon onderwerp... (wat is gewoon, normaal btw... ha ha). het gaat over SGA, dat staat voor stargate atlantis.

ik ben een grote fan van voyager en daarna ook enterprise, maar doordat het al een tijdje geweest is dat er geen nieuwe star trek serie is verschenen ben ik een beetje vreemdgegaan... ik ging eerst wat afleveringen zien van SG - 1 maar dat vond ik niks, niet fascinerend genoeg. toen kwam ik op de spin off daarvan uit, namelijk stargate atlantis. dat beviel me omdat shepherd nog knapper uitziet dan tom paris en de leider destijds, dr. elizabeth weir had wel iets van janeway... o ja en teyla, die heeft wel veel weg van deanna troi - empathisch en zo.

tot mijn aangename verbazing zag ik in de afleveringen van sga ook star trek akteurs langskomen: colm meany, nicole de boer, en grote rollen voor connor trinneer (trip uit ent, als de wraith - human - wraith michael) en de onvermijdelijke doctor picardo... vervelend dat hij sinds seizoen 4 de nieuwe leider is, dan nog liever amanda tapping.

dit schreef ik in mijn forum - www.catsociety.nl :

hallo sga = gas = glas = gans liefhebbers, ha ha...
vandaag bij de vang leest (of was het de free rekkoord schop?) eindelijk de nieuwe sga seizoen 4 tegengekomen en dus gelijk gekocht!
dus hallo! sga seizoen 4 eindelijk legaal dvd box uit!
maar das eigenlijk veel te laat, nou zit ik met al die episoden die je ook van het internet kunt halen... daarom zeg ik: hallo studiobazen (in dit geval mgm): als jullie niet omzet willen derven door al die illegale download dingen, release dan de legale koopmogelijkheid ook gelijk! zo niet, dan hebben mensen sga seizoen 4 en 5 allang illegaal gedownload van internet - dan is het toch omzetderving als je pas jaren daarna met de legale verkoop komt?

ik snap jullie niet. stom hoor!

uit liefde heb ik nu toch de legale dvd box gekocht, ook vanwege de bt essen en de featurettes...
weg met die saaie robert picardo! wat een stomme kop heeft ie! tori higginson terug!
eva, sga fan geworden wegens geen voy of ent meer...

dus eindelijk dvd box seizoen 4 legaal uit...

hoewel ik dus een grote fan ben geworden van sga - en daarvoor ook in de insiders wereld ge-eerd werd met die "eva surga" plaquette (dankzij martin gero, zie elders) blijf ik toch hopen dat er ooit een nieuwe star trek serie komt...

eva.

verder, als je goed kijkt merk je dat veel star trek voyager (borg = wraith, etc.) invloeden zitten in sga. ook maken ze verwijzingen naar star trek characters en woordgrapjes. voorbeelden:

"I've got something to fix" = Tuvix (uit de tuvok neelix episode)

en:

"You have to cling on" = Klingon

wat vinden jullie van TFD forum hiervan? is het "done" of "not done" om ook SGA fan te worden / zijn?

eva.

Aangepast door eva surga - 06 oktober 2008 om 22:53
follow eva surga on twitter: verified account.
Terug naar boven
Animated Bekijk dropdown
Captain
Captain

Lid geworden: 16 oktober 2005
Lokatie: Overijssel
  Quote Animated Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 07 oktober 2008 om 08:23
Beste Eva, vreemd gaan met een andere scifi serie/film? Dan gaan we al jaren vreemd. We zijn hier niet uitsluitend Star Trek fan, maar Science Fiction fan in het algemeen, met een speciale voorliefde voor Star Trek.
Het 4e seizoen van SGA moeten we nog halen en over een weekje komt ook seizoen 4 van batllestar galactica uit, dus wachten we nog even, ook al omdat we er nog eventjes voor moeten sparen....

I am endeavouring, ma'am, to construct a mnemonic circuit using stone knives and bearskins"

Spock

Terug naar boven
Jataan Bekijk dropdown
Captain
Captain

Lid geworden: 29 februari 2004
  Quote Jataan Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 07 oktober 2008 om 18:49
Wij zijn ook liefhebber van zowel SGA als SG1. En ook van BSG.
Ook het stukje over Picardo en Tapping onderschrijf ik. Seizoen 2 en 3 waren duidelijk het beste.
dat van die DVD boxen is vrij logisch. Zeker als ze ook nog vertaald moeten worden. Productie kost nu eenmaal tijd.

Terug naar boven
Lieutenant JG
Lieutenant JG

Quote eva surga Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 08 oktober 2008 om 21:14

beste animated,

ik heb van sga seizoen 4 alle afleveringen op divx staan - dvd kwaliteit. met aan/uit te zetten subtitels, etc. - dit heb ik gekregen van een vriend, toen de legale koopbox nog niet uit was.

aangezien ik nu dus de mooie, legale dvd box seizoen 4 heb, wil ik, kan ik deze divx dvd's weggeven. als jij of jataan of iemand hier ze wil hebben, mail dan naar mij: msecondany@gmail.com en geef een adres op waar ik het naar toe moet bezorgen. ik heb ook nog seizoen 4 maar dan zonder de ondertitels. ik kan dus twee keer de complete sga seizoen 4 geheel gratis weggeven!

dit i.v.m. omdat er staat: "we moeten nog voor sparen". dus misschien is dit een goed idee, en kan ik iemand anders blij maken met 2 x complete sga seizoen 4 op divx scherpe dvd kwaliteit.
dus indien geinteresseerd: mail mij en geef mij een adres op waarnaar ik het moet sturen. de portokosten zijn voor mij. ben ik ook nog es aardig, ha ha...

eva.

ik plaats deze aanbod eenmalig hier en er zit verder niks achter. ik wil gewoon ook es een keer aardig doen...

p.s. niet allemaal tegelijk. ik kan het maar 2 x weggeven. ik stuur het dus naar de eerste twee die reageren (indien er dus reakties komen van mensen uit dit tfd forum). dit is serieus bedoeld en er zit verder niks achter.
Terug naar boven
Animated Bekijk dropdown
Captain
Captain

Lid geworden: 16 oktober 2005
Lokatie: Overijssel
  Quote Animated Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 09 oktober 2008 om 09:27
Lief aangeboden eva, maar aangezien wij , buiten fans ook verzamelaars zijn, hebben we liever de officiële box al moeten wij daar nog even mee wachten. Er zullen vast wel mensen zijn die alleen willen kijken en er verder niets mee doen en die je heel blij kan maken hiermee.
In ieder geval hartelijk dank voor dit genereuze aanbod.

I am endeavouring, ma'am, to construct a mnemonic circuit using stone knives and bearskins"

Spock

Terug naar boven
sulu Bekijk dropdown
Lieutenant
Lieutenant

Lid geworden: 06 juli 2005
  Quote sulu Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 09 oktober 2008 om 15:17
Een genereus aanbod!
Zelf vind ik Stargate verre de mindere van Star Trek, maar dat is ook maar een mening...
Eva, je zou een donkerdere kleur letters kunnen overwegen.

I will boldly go to where I haven't been before....
Terug naar boven
Jataan Bekijk dropdown
Captain
Captain

Lid geworden: 29 februari 2004
  Quote Jataan Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 09 oktober 2008 om 19:58
Bedankt voor het aanbod, Eva, maar ik heb ze al.
Wellicht een andere liefhebber?
Terug naar boven
cosmicray Bekijk dropdown
Captain
Captain

Lid geworden: 25 april 2004
  Quote cosmicray Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 13 oktober 2008 om 11:42
even op het argument:"vreemdgaan"
mijn voorliefde is ST, maar ik kijk ook graag naar Starwars, SGA, Dr. Who, BSG, Sarah Conners, Heroes en Bionic Woman.

En voor diegene die het nog niet weten: er komt nog een spin-off van SG.
en dat gaat onwijs veel op VOY lijken.

Like the first two series in the franchise, Stargate Universe will take place during the present time, not in the distant future.[4] The show will be "set on a ship that was part of an Ancient experiment" to seed the galaxies with Stargates millions of years ago but that was prematurely ended by the Ancients' ascension. After placing Stargates throughout multiple galaxies, a second ship would follow up and explore.[6] When a team of explorers from Earth find an Ancient unmanned ship called the Destiny and are unable to return to Earth, the crew must fend for themselves aboard the ship as it takes them to the far reaches of the universe.[2] The basis of Stargate Universe is that the ninth and final chevron, the purpose of which was previously unknown, would serve to get to the first ship.[6] The show will involve more space-based action than SG-1 or Atlantis.[2]

Bron:wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Stargate_Universe

Terug naar boven
Skrell Bekijk dropdown
TFD Bestuur
TFD Bestuur
PR Functionaris TFD

Lid geworden: 01 april 2007
Lokatie: Zeeland
  Quote Skrell Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 15 oktober 2008 om 01:18
klinkt zeker niet slecht

ik heb inmiddels de twee films gezien van SG1 en die vielen ook niet tegen dus ik ben wel benieuwd naar een nieuwe serie

EEN MENS IS SLECHTS HET PRODUCT VAN ZIJN GEDACHTEN; WAT HIJ DENKT, DAT WORDT HIJ.
Mohandas Kramehand Ghandi
Terug naar boven
Lieutenant JG
Lieutenant JG

Quote eva surga Quote  ReagerenBeantwoord bullet Geplaatst op: 09 maart 2009 om 21:52
een metafysische recensie van WATCHMEN vind je hier:

eva.
Terug naar boven
 Reageren Reageren Pagina  123 10>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown

Deze pagina is gemaakt in 1.582 seconden.